• 2
  • 83
  • 4
  • 95
  • 6
  • 7

Verhaal: Maria is ooggetuige van Jezus’ opstanding


Een verhaal dat je kunt vertellen als een zogenaamd ‘Mee-Speel-Verhaal’

Er lopen drie vrouwen naast elkaar over de weg. Ze kijken verdrietig. Ze huilen.
Ze hebben allemaal een flesje in hun hand. Een flesje waar olie in zit met een lekkere geur.
(maak een ruik geluid) Mmm, dat ruik lekker. Maar daar worden ze niet blij van. Ze kijken verdrietig. Ze huilen.

Het zijn Maria uit Magdala, Maria de moeder van Jakobus en Salome.
Ze willen naar Jezus toe. Maar Jezus is gestorven aan het kruis en zijn vrienden hebben Hem begraven. Nu gaan ze naar het graf om het lichaam van Jezus te verzorgen met de olie.
Wat kijken ze verdrietig, wat moeten ze huilen.

Het is zondag, de eerste dag van de week. Het is nog héél vroeg in de morgen.
De zon komt net op. Nu lopen ze naar de graftuin waar het graf van Jezus is.
In die tuin zijn rotsen. In één van die rotsen is een groot gat gemaakt. Daar hebben de vrienden het lichaam van Jezus ingelegd. Voor het gat is een grote steen gerold.

‘O’, zegt Maria van Magdala. ‘De steen, de grote zware steen voor het graf! Wie zal voor ons de steen wegrollen?’

graf opgestaan

Hieronder vind je een mooi, nieuw verhaal van Ellen Zuijdwegt over Marcus 16:9-11. Dit verhaal is al eerder in de werkwijze 'Vertel het maar' gepubliceerd.

Registreer om meer te lezen...

Sketch: Poppenspel - Lente, nieuw leven


Een poppenkast script of toneelstukje voor de kerkdienst of een vakantiebijbelweek

Elly Groottes heeft een poppenkast / toneelstukje script geschreven als introductie op het thema 'Lente - nieuw leven' over Pasen en de opstanding van Jezus uit de dood.

Hieronder een stukje uit het script:

Job: Een bloem! Die heb ik voor je Roos, kijk, alsjeblieft (geeft Roos een bloembol)
Roos: Huh? Wat is dit dan? Dit is toch geen bloem, dit is een lelijk ding....
Job: De bloem zit er in
Roos: Dus ik moet dit ding openmaken?
Job: Nee....zo werkt het niet...
Roos: Sorry Job, ik begrijp er helemaal niks van.....
Job: Ik zal het je uitleggen, dit is een bloembol, als je deze in de grond stopt en regelmatig water geeft komt er vanzelf een mooie bloem uit.

bloembol clipart tekening

Je kunt het script hieronder downloaden. 

Registreer om meer te lezen...

Verdieping: Wat betekent 'Ichthus'?


Waarom tekenen we een vis als we over Jezus spreken?

Ben je op zoek naar een spel rondom het Bijbelgedeelte in Lucas 24: 44-49? Wellicht helpt dit idee van Wilma Doldersum over het onbegrip van de discipelen. Jezus is opgestaan uit de dood, maar zijn discipelen begrijpen nog niet wie Hij is en waarom Hij gekomen is. Jezus probeert het hen aan de hand van de Bijbel uit te leggen:

 "En dat in zijn naam alle volken opgeroepen zullen worden om tot inkeer te komen, opdat hun zonden worden vergeven. Jullie zullen hiervan getuigenis afleggen, te beginnen in Jeruzalem." Lucas 24: 47- 48 NBV)

Kijk eens goed naar de naam van Jezus: in het Hebreeuws: Yeshua, dat Redder betekent.

Lees nu de tekst nog eens door maar i.p.v. ‘in zijn naam’ zeg je ‘in de naam van de Redder’

Waarvan redt Jezus ons?

In het grieks, de taal van het Nieuwe Testament wordt de naam Ièsous gebruikt, bij ons Jezus.

Ichthus vis

Heb je wel eens een visje gezien in de kerk, of achterop een auto, op een tas of bijbelhoes?

Het griekse woord voor vis is Ichthus. De letters van dat woord kan je gebruiken als beginletters voor de woorden in de zin: Jezus Christus, Gods zoon, Redder.

Kijk maar in dit schemaatje hoe het in elkaar steekt:

Letter

Grieks

Omgezet Grieks

Nederlands

I (I)

Ιησους

Ièsous

Jezus

Χ (CH)

Χριστός

Christos

Christus

Θ (TH)

Θεου

Theou

Gods

Υ (U)

Ὑιός

Huios

zoon

Σ (S)

Σωτήρ

Sootèr

redder

Namen spelletje

Benodigdheden: (zachte) bal

Ga in een kring staan, noem eerst de naam van een ander kind en gooi dan de bal naar hem/haar.
Na een tijdje geven jullie elkaar een andere of bij-naam, dan wordt het moeilijker!

Duur: 15 minuten

 

 

Spel: Zoek op!


Op zoek naar tweelingteksten

Ben je op zoek naar een spel rondom het Bijbelgedeelte in Lucas 24: 44-49? Wellicht helpt dit idee van Wilma Doldersum over het onbegrip van de discipelen. Jezus is opgestaan uit de dood, maar zijn discipelen begrijpen nog niet wie Hij is en waarom Hij gekomen is. Jezus probeert het hen aan de hand van de Bijbel uit te leggen:

46 Hij zei tegen hen: ‘Er staat geschreven dat de Messias zal lijden en sterven, maar dat hij op de derde dag zal opstaan uit de dood, 47 en dat in zijn naam alle volken opgeroepen zullen worden om tot inkeer te komen, opdat hun zonden worden vergeven. (Lucas 24: 46-47 NBV)

zoek de Bijbel

Benodigdheden:

Een Bijbel voor ieder kind of per tweetal.

Activiteit:

Laat de kinderen met hun Bijbel klaar zitten, noem de tekst en de kinderen zoeken die zo snel mogelijk op. Wie de tekst het eerste heeft, mag vinger opsteken en hard ‘Ja ik!’ roepen.

Daarna zoekt iedereen het vers op en leest iemand het voor. Praat dan nog even door of de tekst met Jezus te maken heeft en hoe dan… is het niet duidelijk, laat ze dan weer snel de tweelingtekst opzoeken…

Voorbeeldteksten: <-> tweelingteksten:

Jesaja 53:3 <-> Johannes 11:47-50

Psalmen 118:22 <-> Matteüs 21:42

1 Kronieken 5:2 <-> Hebreeën 7:14

Jesaja 7:14 <-> Lucas 1:34

Voor meer teksten, kijk bijvoorbeeld hier  

Duur: 15 minuten

 

Spel: Ik zie iets, wat jij niet ziet


Jezus geeft uitleg aan zijn discipelen

Ben je op zoek naar een spel rondom het Bijbelgedeelte in Lucas 24: 44-49? Wellicht helpt dit idee van Wilma Doldersum over het onbegrip van de discipelen. Jezus is opgestaan uit de dood, maar zijn discipelen begrijpen nog niet wie Hij is en waarom Hij gekomen is. Jezus probeert het hen aan de hand van de Bijbel uit te leggen:

44 Hij zei tegen hen: ‘Toen ik nog bij jullie was, heb ik tegen jullie gezegd dat alles wat in de Wet van Mozes, bij de Profeten en in de Psalmen over mij geschreven staat in vervulling moest gaan.’ 45 Daarop maakte hij hun verstand ontvankelijk voor het begrijpen van de Schriften.  (Lucas 24: 44-45 NBV)

Kijken door buis belemmerd zichtveld

De discipelen snapten nog niet dat veel teksten/verhalen uit de Bijbel die zij kenden al voorzeggingen waren van wat Jezus hier op aarde kwam doen. Ze hadden een ‘te smal’ blikveld of ze zagen de details nog niet helder.

Met dit spel krijg je een smal blikveld. Dit kan een belemmering zijn, want je ziet minder, maar ook een voordeel: de dingen die je ziet zie je veel scherper doordat je alleen daarop concentreert.

Registreer om meer te lezen...

Objectles: Pasen - Beleef het Paasverhaal met al je zintuigen

Korte uitleg:
Hoe laat je kinderen de Paasgeschiedenis beleven? Hoe illustreer je het Paasverhaal in een preek of tijdens een kindermoment in de dienst? In het onderstaande idee vind je zeven verschillende voorwerpen die je kunt inzetten om Pasen dichtbij de kinderen en hun ouders te brengen. We maken gebruik van zowel voelen, proeven, geluid, zicht en geur. Denk wel aan allergieën!

Mocht je het in een preek als illustratie willen gebruiken, dan kan je wellicht een of twee voorwerpen kiezen. Ik denk dat het holle paasei als illustratie wellicht op zichzelf kan staan. Je kunt dit idee natuurlijk ook gebruiken voor kleinere groepen kinderen of zelfs voor grotere groepen, mist je genoeg materialen hebt voor iedereen. 

paas1

Registreer om meer te lezen...

Spel: Pasen - Eieren bowlen

Korte uitleg:
Voor de club Solid Kids hebben we een speciale Paasspecial gemaakt. Onderdeel van dit clubprogramma zijn verschillende spelletjes en objectlessen rondom eieren. Dit is gewoon een leuk spel waar je eieren voor kunt gebruiken.

paasei


Thema’s:
Pasen , missionair kinderwerk

Te gebruiken voor:
missionair kinderclub (in een achterstandswijksetting)

Leeftijd:
4 t/m 12 jaar

Registreer om meer te lezen...

Spel: Pasen - Eieren gooien

Korte uitleg:
Voor de club Solid Kids hebben we een speciale Paasspecial gemaakt. Onderdeel van dit clubprogramma zijn verschillende spelletjes en objectlessen rondom eieren. Dit is gewoon een leuk spel waar je eieren voor kunt gebruiken.

paasei


Thema’s:

Pasen , missionair kinderwerk

Te gebruiken voor:
missionair kinderclub (in een achterstandswijksetting)

Leeftijd:
4 t/m 12 jaar

Registreer om meer te lezen...

Verhaal: Jezus is waarlijk opgestaan

Korte uitleg:
Een schetsbordverhaal van Open Air Campaigners (OAC) dat jaren geleden gepubliceerd is het boekje ‘Verf op je vingers’. In dit Bijbelverhaal vertellen we het verhaal over de opstanding van Jezus.

.Je kunt dit verhaal zowel met een schetsbord als ‘puur natuur’ vertellen, hoewel het altijd leuk is om een aantal voorwerpen te gebruiken.

475

Thema’s:
Pasen, opstanding

Te gebruiken voor:
een vertelling van een Bijbelverhaal in een gezinsdienst of tijdens het kinderwerk

Bijbeltekst: 
“Ze vonden de steen weggerold van het graf en gingen naar binnen, maar vonden er het lichaam van de Heer Jezus niet.” (Lukas 24: 2,3)

Leeftijd:
4 t/m 88 jaar

Omschrijving:
Het uitgeschreven schetsbord verhaal (inclusief tekeningen) kan je hieronder downloaden.

Registreer om meer te lezen...

Objectles: Pasen - Het lege ei

Korte uitleg:
Voor de club Solid Kids hebben we een speciale Paasspecial gemaakt. Onderdeel van dit clubprogramma zijn verschillende spelletjes en objectlessen rondom eieren. Met deze objectles van het lege ei willen we kinderen laten nadenken over de betekenis van Pasen.

paasei

Thema’s:
Pasen , missionair kinderwerk

Te gebruiken voor:
missionair kinderclub (in een achterstandswijksetting)

Leeftijd:
4 t/m 12 jaar

Registreer om meer te lezen...

Werkboek: Pasen - Creatieve Paas(gebeds)ideeën


Download een werkboek met zeventien creatieve Paas (gebeds)ideeën


In dit werkboek vind je zeventien  creatieve (gebeds)ideeën die je binnen het kinderwerk kunt gebruiken rondom  het Paasverhaal.

462

Thema’s:

creatief gebed, Pasen

Te gebruiken voor:

creatief gebed moment, gebedskamer, kindermomenten in de dienst

Bijbeltekst:

‘Laten we dus zonder schroom naderen tot de troon van de Genadige, waar we telkens als we hulp nodig hebben barmhartigheid en genade vinden.’  (Hebreeën 4:16)

Leeftijd:

6 t/m 88 jaar

Download:

Download hieronder het werkboek ‘creatieve Paas(gebeds)ideeën’

Registreer om meer te lezen...

Creatief gebed: Houd je echt van Mij?

Korte uitleg:
Petrus had drie keer gezegd dat hij Jezus niet kende. Drie keer Jezus verloochend. En nu... nu was Jezus opgestaan. Petrus hoopte misschien dat alles vergeten zou zijn, maar Jezus houdt zoveel van hem dat hij het samen met Petrus gaat opruimen. Drie keer vraagt Jezus aan Petrus: “Houd je echt van mij?”

In deze hoek liggen allemaal hartjes. Op deze hartjes mag je op jouw manier deze vraag van Jezus beantwoorden: “Houd je van mij?’

401

Registreer om meer te lezen...

Creatief gebed: Mijn vrede geef Ik u

Korte uitleg:
De discipelen waren vol zorgen en angst. Maar opeens stond Jezus daar bij hen in de kamer. Hij leeft! Een van zijn eerste woorden waren: “Wees niet bang. Mijn vrede geef ik u.” Ook vandaag wil hij nog steeds zijn vrede aan mensen geven. Soms zijn er zoveel dingen die ons en anderen bezighouden en waardoor we geen vrede kunnen ervaren.

Schrijf al deze dingen op een wolkje en plaats dit wolkje in de doos. Geef het als het ware aan Jezus en neem tijd om stil te zijn om zijn vrede te ontvangen.

400

Registreer om meer te lezen...

Creatief gebed: Maak een paasei

Korte uitleg:
Op de tafel liggen allemaal kartonnen eitjes. Paaseieren staan voor feest en voor leven. Je mag deze paaseieren versieren met tekeningen, stickers of gebeden en hierna op het bord met de knijpers hangen, zodat iedereen jouw paasei kan zien.

Als je klaar bent met je paasei, mag je een lekker chocolade eitje pakken.

399

Registreer om meer te lezen...

Creatief gebed: Een fluistering van je naam

Korte uitleg:
Maria was vol verdriet in de tuin. Niet alleen was Jezus dood, maar nu was zijn lichaam ook nog eens gestorven. Door haar tranen zag ze een tuinman. Misschien wist hij waar het lichaam van haar Heer gebleven was.

De tuinman was Jezus die zachtjes haar naam fluisterde...
Haar hart sprong op. Het was haar Heer, haar Rabboeni.

Hier staat een lekkere stoel. Ga zitten, doe je ogen dicht, luister. De Heer is vandaag ook hier en wil ook jouw naam fluisteren.

397

Registreer om meer te lezen...

Creatief gebed: De steen van de onmogelijkheid

Korte uitleg:
De vrouwen kwamen na drie dagen bij het graf. Tot hun verbazing zagen ze dat de steen weg was. Dat was toch helemaal niet mogelijk? Zou Jezus echt zijn opgestaan? 

In deze gebedshoek gaan we met het symbool van een steen 'onmogelijke' gebeden bij de Here God brengen.


396

Thema’s:
creatief gebed, Pasen, opstanding, onmogelijke gebeden

Te gebruiken voor:
creatief gebed moment, gebedskamer

Bijbeltekst:
"Op de eerste dag van de week ging Maria van Magdala, in alle vroegte, terwijl het nog donker was, naar het graf en zag dat de steen voor de opening van het graf was weggehaald.” (Johannes 20:1)

Leeftijd:
6 t/m 88 jaar

Registreer om meer te lezen...

Toneelstuk: Pasen - Het hele Paasverhaal

Een leuk idee voor Pasen van Angelique Bos:

"Ik had je enkele weken geleden beloofd een toneelstuk op te sturen wat door volwassen/kinderwerkers gespeeld zou kunnen worden met Pasen. Het hele Paasverhaal komt aan bod en wordt belicht vanuit verschillende personen (Pilatus, Malchus, Barabas, Maria, Jozef van Arimatea en Thomas).

361

Een journalist interviewt de verschillende personages. Het speelt zich af in het jaar 30 na Christus. De kinderen en kinderwerkers bij ons in de kerk waren enthousiast, dus heel leuk als het ook door andere gemeentes/kerken gebruikt kan worden."

Hieronder kun je het toneelstuk downloaden:

Registreer om meer te lezen...

Verteltip: Met smarties door het Paasverhaal

Korte uitleg:
Dit is een leuke manier om  met gekleurde smarties het verhaal van Pasen te vertellen. Nieuwsgierig? Kijk snel verder…

328


Thema’s:

Paasverhaal, Pasen

Te gebruiken voor:
kindermoment tijdens de dienst, creatieve vertelling of verwerking van het Paasverhaal.

Bijbeltekst:
"Toen de centurio en zijn mannen, die bij Jezus de wacht hielden, de aardbeving zagen en wat er allemaal gebeurde, werden ze vreselijk bang. Ze zeiden: ‘Werkelijk, Hij was de Zoon van God’.”  (Mattheus 27: 54) 

Leeftijd:
4 t/m 88 jaar

Lees meer

Spel: Pasen - Mysteriespel


De kinderen zelf laten ontdekken wat er met het lichaam van Jezus is gebeurd.

De mensen van de Buurtkerk in Amersfoort hebben mijn versie van het mysteriespel Pasen verbetert en opgepimpt. Het is nu een stuk mooier!

280


Download:

Je kunt het verbeterde Mysteriespel hieronder downloaden:

Registreer om meer te lezen...

Verhaal: Maria Magdalena bij het lege graf

Korte uitleg:
Een schetsbordverhaal van Ellen Zuijdwegt – Dronkers dat al gepubliceerd is in de werkvorm 'Vertel het maar'. In dit Bijbelverhaal vertellen we de kinderen dat de Here Jezus echt is opgestaan uit de dood. Hij leeft!

Je kunt dit verhaal zowel met een schetsbord als ‘puur natuur’ vertellen, hoewel het altijd leuk is om een aantal voorwerpen te gebruiken.

Thema’s:
Opstanding, betekenis van Pasen

Te gebruiken voor:
een vertelling van een Bijbelverhaal in een gezinsdienst of tijdens het kinderwerk

Bijbeltekst: 
“De engel richtte zich tot de vrouwen en zei: ‘Wees niet bang, ik weet dat jullie Jezus, de gekruisigde, zoeken. Hij is niet hier, hij is immers opgestaan, zoals hij gezegd heeft. Kijk maar, dat is de plaats waar hij gelegen heeft. En ga nu snel naar zijn leerlingen en zeg hun: “Hij is opgestaan uit de dood, en dit moeten jullie weten: hij gaat jullie voor naar Galilea, daar zul je hem zien.” Dat is wat ik jullie te zeggen had.’” (Mattheus 28:5-7)

Leeftijd:
4 t/m 88 jaar

Registreer om meer te lezen...

Creatief gebed: Emmausgangers - symbolisch brood eten

Korte uitleg:
Binnen het kinderwerk gebruiken we jammer genoeg heel weinig symbolen. Soms zijn wij hier zelfs een beetje huiverig voor, terwijl het kinderen en volwassenen soms echt kan helpen.

Hieronder een symbool om samen stil te staan bij het verhaal van de Emmausgangers en de aanwezigheid van Jezus in ons leven.

211

Thema’s:
opstanding van Jezus, Emmausgangers, symbolen, creatief gebed

Te gebruiken voor:
kindermoment tijdens de dienst, creatief gebed

Bijbeltekst: 
"Toen hij met hen aan tafel aanlag, nam hij het brood, sprak het zegengebed uit, brak het en gaf het hun. Nu werden hun ogen geopend en herkenden ze hem. Maar hij werd onttrokken aan hun blik.” (Lukas 24: 30, 31)

Leeftijd:
4 t/m 88 jaar

Registreer om meer te lezen...

Verhaal: Emmausgangers - Jezus verschijnt aan twee discipelen


Jezus legt alles uit aan twee van zijn discipelen

Een schetsbordverhaal van Ellen Zuijdwegt – Dronkers dat al gepubliceerd is in de werkvorm 'Vertel het maar'. In dit Bijbelverhaal ontmoet Jezus de twee teleurgestelde mannen die op weg naar huis zijn en laat hij hen zien wie hij is.

Je kunt dit verhaal zowel met een schetsbord als ‘puur natuur’ vertellen, hoewel het altijd leuk is om een aantal voorwerpen te gebruiken.

210

Thema’s:

De opstanding van Jezus, Emmausgangers

Te gebruiken voor:

een vertelling van een Bijbelverhaal in een gezinsdienst of tijdens het kinderwerk

Bijbeltekst: 

"Toen hij met hen aan tafel aanlag, nam hij het brood, sprak het zegengebed uit, brak het en gaf het hun. Nu werden hun ogen geopend en herkenden ze hem. Maar hij werd onttrokken aan hun blik.” (Lukas 24: 30, 31)

Omschrijving:

Het uitgeschreven schetsbord verhaal (inclusief tekeningen) kan je hieronder downloaden.

Registreer om meer te lezen...

Verteltip: Emmausgangers - Vertel het met gekleurde kaarten

Korte uitleg:
Hieronder vind je een manier om het verhaal van de Emmausgangers visueel te vertellen met gekleurde kaarten...

209.7

Thema’s:
opstanding van Jezus, Emmausgangers

Te gebruiken voor:
een vertelling van een Bijbelverhaal in een gezinsdienst of tijdens het kinderwerk

Bijbeltekst: 
"Toen hij met hen aan tafel aanlag, nam hij het brood, sprak het zegengebed uit, brak het en gaf het hun. Nu werden hun ogen geopend en herkenden ze hem. Maar hij werd onttrokken aan hun blik.” (Lukas 24: 30, 31)

 

Registreer om meer te lezen...

Spel: Pasen - wat is er met het lichaam gebeurd?

Doel: 
De kinderen zelf laten ontdekken wat er met het lichaam van Jezus is gebeurd.

76

Activiteit:
Elke groep geeft zichzelf de naam van een detective. Ze hebben allemaal hun eigen detective bureau. Op een dag komt een meneer X met een krantenartikel bij hen.  Elke groep krijgt hun eigen kopie van het krantenartikel. Dit moeten ze eerst rustig doorlezen. Hierna vertelt de leider van het spel dat er zes mensen zijn om te interviewen. Om de beurt mag een detective bureau een grote dobbelsteen gooien en drie met de dobbelsteen gooien. Elk cijfer van de dobbelsteen is verbonden aan een interview. Als een team twee keer hetzelfde cijfer gooit, mogen ze nog een keer. Het team krijgt dus drie verschillende interviews. Deze interviews moeten ze zachtjes bepraten en hieruit een conclusie trekken wat er met het lijk van de heer J. van N. gebeurd is. Deze conclusie schrijven ze op een papier.

Hierna krijgt elk detective bureau de overige interviews. Nu moeten ze aan de hand van deze zes getuigenverklaringen opnieuw tot een conclusie komen. Deze conclusie moeten ze onder de eerste conclusie schrijven.

Als laatste mogen ze kiezen om een van de zes geïnterviewden nogmaals live met een leugendetector, zodat hij alleen maar de waarheid kan vertellen, te interviewen. Elke groep mag een persoon kiezen. Een leider speelt deze rol. De andere teams mogen meeluisteren, maar geen vragen stellen. Als zij later ook deze persoon kiezen om te interviewen, dan mag dat. Na de diverse live interviews mogen de teams nogmaals een conclusie trekken wat er met het lijk van de heer J. van N. gebeurd is. De derde conclusie schrijven ze onder de eerste twee. Hierna gaat de brief in een envelop met daarop geschreven ‘Meneer X’.

Meneer X komt weer binnen en vraagt elk detective bureau om de uitslag. Om de beurt moeten ze eerste uitslag vertellen, dan de tweede en uiteindelijk de laatste. Bij de laatste moeten ze vertellen waarom ze tot deze conclusie gekomen zijn.

Hierna maakt elk team de uitslag van de eerste envelop bekend. Hierna de tweede envelop en moeten ze vertellen waarom ze dit hebben gekozen. Meneer X maakt hierop het winnende detective bureau bekend en overhandigt hen de inhoud van zijn koffer. Deze inhoud bestaat uit iets lekkers.

Registreer om meer te lezen...

Trucje: Onuitblaasbare kaarsjes - Licht van de wereld

Korte uitleg:
Een video van Matthijs Vlaardingerbroek over een mooie objectles die je tijdens een kindermoment in de kerk of een kinderprogramma kunt inzetten.

Deze objectles helpt je op een gemakkelijke manier om de betekenis van het Licht der Wereld uit te leggen en te laten zien dat God (en Zijn licht) onoverwinnelijk is. Daarnaast kan je deze objectles goed gebruiken om het sterven en de opstanding van Jezus uit te leggen.

7.Onuitblaasbare

Thema’s:
Jezus als Licht van de Wereld, sterven en de opstanding van Jezus

Te gebruiken voor:
kindermoment tijdens de dienst, creatief onderwijs kinderwerk

Bijbeltekst:
“In het Woord was leven en het leven was het licht voor de mensen. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet in haar macht gekregen.” (Johannes 1: 4,5)

Leeftijd:
4 t/m 88 jaar

Instructievideo:
Bekijk de video hieronder...

Registreer om meer te lezen...